Sunday 22 September 2013

SELSEMA!!!!!!!!!!!!!


Memang selalu org2 tua cakap.. budak2 nyalang nak besar mmg slalu kena demam.. nak pandai menjulur demam, nak dapat gigi demam, nak pandai merangkak demam.. Sama lah macam anak aku. Memang selalu demam.. Kadang2 kesian plak asyik kene makan ubat je kan..

Ammar ni plak kalo sejuk or tgh tdur.. akan dengar bunyi kasar dada dia brnafas.. pernah tny pakar kanak2, En Khairul, pakar kanak2 Hospital Pakar An Nur Bandar Baru Bangi. Dia kata perkara mcm ni normal bagi bayi sehingga umur 9bulan sebab kejadian paru2 dan perjalanan pernafasan dia belum sempurna... Malangsya dah masuk 10 bulan ammar pny bunyi dada masih kuat dn bkahak especially masa tidur.. Aku bawak pergi jumpa doc skali lagi.. kali ni aku xjumpa pakar sbb pakar xde mase 2 .. so ak jumpa doc biasa.. masa 2 ammar selsema n batuk, doc suh ambk gas utk cairkan kahak.. juga ak dibekalkan bekalan ubat selama seminggu utk ammar.. doc pesan jika masih blarutan aku kene dtg semula utk cari jalan lain... selama seminggu ak bg ammar makan ubat secara konsisten.. tp still keadaan xberubah.. ak pon bawak ke Pusat Rawatan Ari Ridhuan, Ipoh. Doc situ bpendapat lain, dia xsetuju dengan ubat yg ak bg pada ammar, katanya ammar xde tanda2 asthma mcm doc annur ckp.. dia cdgkan aku guna cara lain,,, tradisional / supplement tambahan.. katanya dia dengar paru2 ammar oke dan nasihat spy elakkan selalu bg anak makan ubat..

MEALSHAKES PENAWAR SELSEMA & KAHAK BAYI


Pesan ibuku amalkan bagi ammar madu setiap pagi tapi dengan kuantiti sikit sbb takut ammat xtahan panas.. disamping 2 jugak aku mula amalkan mealshakes pada ammar.. utk elakkan anak2 dari kerap demam n selsema mana2 konsultant shaklee akan suggest NUTRIFERON & MEALSHAKES. Tapi nutriferon tidak digalakkkan utk bayi 1 tahun ke bawah. Jadi aku cuba amalkan campur suku sudu teh melshakes pada susu ammar setiap hari.

Alhamdulillah dengan izin Allah, aku dah x bergantung lagi dengan ubat selsema dan kahak ammar dah makin berkurangan dan JARANG sgt dengar... Allah je yg tahu betapa lega n brsyukurnya aku.. kalau dlu ramai yg tgur anakku kahak berbunyi.. skrg alhamdulillah..


Mealshake ni xmahal pon... berbaloi sgt utk simpan dan amalkan pada anak2.. selain utk selsema dia banyak lagi kelebihan lain spt :

- membantu penyembuhan masalah ekzema -
- membantu IQ kanak2 -
- memberikan tenaga -
- mengelakkan kanak2 tidur di dalam kelas -
- membantu kanak2 lebih focus -
- mengelakkan kanak2 cepat demam -
- meningkatkan sistem imun badan -
- sarapan segera yg ringkas dan berkhasiat -

Harga nya SANGAT MAMPU MILIK... parents2 mesti xtakut nak spend sbb harganya berbaloi dengan kesihatan anak2 kita

HARGA PASARAN RM113.75 -> 544 g
jangan risauuuuu
PM saya untuk HARGA CUN!!!!!


ID 951033
wany abdul
PM / WHATSAPP 013 2064350



No comments:

Post a Comment